ستاره اول، در گام دوم پیشرفت و تعالی

2/23/2020

شرکت پرافتخار ستاره اول در پی موفقیت‌های چشمگیر خود در حال تدوین دومین سند راهبردی خود می‌باشد.

در راستای تعریف برنامه جامع سازمانی و تصمیم‌گیری برای چگونگی یافتن منابع موردنیاز و رسیدن به مقصود و برای آنکه یک سازمان از مسیر حرکت خود آگاه باشد باید بداند اکنون دقیقاً کجا قرار دارد.
پس‌ازآن باید آنچه می‌خواهد باشد را به‌درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند. مستندات حاصل از این فرایند را برنامه راهبردی سازمان یا همان سند راهبردی می‌نامند.
برنامه راهبردی برای برنامه‌ریزی مؤثر به‌منظور ترسیم طرح و برنامه یک سازمان بکار می‌رود، اما هرگز نمی‌تواند به صورت مشخص پیش‌بینی کند بازار در آینده دقیقاً چگونه خواهد بود و در آینده نزدیک چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
با توجه به تغييرات محيطي كه در حال حاضر شتاب زيادی به خود گرفته است و پيچيده شدن تصميمات سازمانی، لزوم به‌کارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با این‌گونه مسائل و برای شكل دادن به آينده به شکلی اثربخش (کنترل آینده) بيشتر از گذشته ملموس مي‌شود. اين برنامه چيزی جز برنامه راهبردی نيست.
مديريت راهبردی با تکیه‌بر ذهنيتي پويا، آينده‌نگر، جامع‌نگر و اقتضايی راه‌حل بسياری از مسائل سازمان‌های امروزی است. به همین دلیل تفکر و مدیریت استراتژیک برای تدوین و اجرای برنامه های راهبردی در عرصه های مختلف ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
شرکت ستاره اول به‌عنوان جوان‌ترین و یکی از سودآورترین شرکت‌های گروه همراه اول، از زمان تأسیس در اسفندماه سال 94، رشد و گسترش روزافزونی را تجربه کرده است و موفق به ثبت رکورد فروش 1900 میلیارد تومانی در سال مالی 98 شده است.
با توجه به توسعه و رشد روزافزون ستاره اول و تبدیل‌شدن به یک کسب‌وکار متوسط (SME)، شرکت با مسائل و چالش‌های گوناگونی مواجه شده بود؛که به منظور پاسخ به این چالش‌ها، ستاره اول، دومین برنامه راهبردی سه‌ساله خود را (1399 – 1401) در راستای مأموریت اپراتور اول (تحقق رویای دیجیتال) از مردادماه سال 98 تحت عنوان «پروژه سها» آغاز نموده است.
این پروژه با مشارکت تمامی مدیران و معاونان شرکت و باهدف تعیین حوزه‌های فعالیتی و نقشه راه آینده شرکت آغاز شده است. متولی این پروژه «معاونت توسعه، راهبرد و سرمایه‌گذاری» بوده و «کمیته عالی برنامه راهبردی» نقش نظارت و راهبردی این پروژه را بر عهده دارد.
در این پروژه از بروزترین متدولوژی‌های برنامه‌ریزی راهبردی استفاده شده و تاکنون 70 درصد مسیر خود را طی کرده است. به‌موازات تدوین برنامه راهبردی سه‌ساله شرکت، معاونت توسعه، راهبرد و سرمایه‌گذاری ستاره اول، تمام تلاش خود را جهت اجرای هر چه بهتر استراتژی‌ها به کار گرفته و در این خصوص کارگاه‌های آموزشی، مسابقات کتاب‌خوانی و جلسات همفکری و هم‌اندیشی متعددی میان مدیران و پرسنل شرکت برگزار کرده است.

ستاره‌اول، دومین برنامه راهبردی سه‌ساله خود را (1399 – 1401) در راستای مأموریت اپراتور اول (تحقق رویای دیجیتال) از مردادماه سال 98 تحت عنوان «پروژه سها» آغاز نموده است.

#هشتگفناوریخبرتلفن‌های هوشمند

مطالب مرتبط

ستاره اول، در گام دوم پیشرفت و تعالی
2/23/2020

شرکت پرافتخار ستاره اول در پی موفقیت‌های چشمگیر خود در حال تدوین دومین سند راهبردی خود می‌باشد....

حضور در نمایشگاه الکامپ 2019
11/2/2019

نگاهی به دلیل حضور شرکت ستاره اول در نمایشگاه الکامپ / ارائه محصولات ستاره اول توسط دو وب‌سایت ستاره سیم و رندترین...

تهیه بلیت اتوبوس از اپ ستاره‌یک
11/2/2019

نگاهی به اپلیکیشن «ستاره یک» / امکان تهیه بلیت اتوبوس در نسخه جدید این اپلیکیشن...